Nasza historia

Our Story - Himalaya Wellness
Himalaya logo with herbs
W lasach Birmy ciekawy młody człowiek patrzył, jak mieszkańcy wsi karmią się korzeniami miejscowego zioła, aby uspokoić stado wzburzonych słoni.

Tym człowiekiem był pan M. Manal, założyciel Himalajów, a tym ziołem była Rauwolfia Serpentina, inspiracja, która doprowadziła do stworzenia Serpina®, pierwszego na świecie naturalnego leku przeciwnadciśnieniowego, wprowadzonego na rynek w 1934 roku.

Marzenie pana Manala o odkryciu tajemnic natury rozpoczęło się w 1930 roku. Był on zdeterminowany, aby zanieść ludziom obietnicę uzdrawiającej mocy natury, wykorzystanej poprzez badania naukowe.

Dziewięćdziesiąt lat później wizja ta przełożyła się na misję firmy Himalaya - Wellness in every Home and Happiness in every Heart (dobre samopoczucie w każdym domu i szczęście w każdym sercu).

Himalaje rozpoczęły swoją podróż w czasie, gdy produkty ziołowe były traktowane z sceptycyzmem. Ale nasz założyciel wytrwale podążał za swoimi marzeniami. Likwidując bransolety swojej matki, kupił ręcznie obsługiwaną maszynę do tabletek.

Rauwolfia Serpentina herb

Po czterech latach intensywnych badań Pan Manal opracował preparat Serpina® i położył fundamenty pod silną pozycję Himalajów w badaniach. Jego wizją było wprowadzenie tradycyjnej indyjskiej nauki o Ayurvedzie do społeczeństwa w nowoczesnej formie.

W 1955 roku Himalaje wprowadziły swój drugi przełom w medycynie wraz z wprowadzeniem na rynek Liv.52, preparatu do pielęgnacji wątroby, który stał się synonimem marki Himalaya. Stał się on naszą flagową marką i najlepiej sprzedającym się lekiem ziołowym. W kolejnych latach wprowadziliśmy wiele innych kultowych marek, takich jak Septilin, Cystone, Bonnisan i Rumalaya forte, które stały się nazwami domowymi dzięki zdobyciu zaufania klientów.

Ayurvedic porcelin mortar and pestle
Himalaya logo - Since 1930

W miarę jak nasz zasięg rozprzestrzeniał się w różnych segmentach, przeszliśmy rebranding, by od 1930 r. sprowadzić całą naszą ofertę pod jednym parasolem "Himalaje". Skonsolidowaliśmy nasze portfolio w sektorach Farmaceutycznym, Personal Care, BabyCare, Himalaya FOR MOMS, Wellness i Animal Health.

Obecnie Himalaje są wiodącą światową organizacją zajmującą się zdrowiem ziołowym i pielęgnacją osobistą, posiadającą blisko 500 produktów w ponad 100 krajach.
World map - The Himalaya Drug Company, global health and personal care leader